Jak przygotować się do pierwszej wizyty?

To bardzo ważne spotkanie. W trakcie pierwszej wizyty fizjoterapeuta przeprowadza obszerny wywiad na temat ogólnego zdrowia i dolegliwości pacjenta oraz badanie fizjoterapeutyczne: ocenę postawy, chodu, testy funkcjonalne, badanie palpacyjne, żeby móc postawić wstępną diagnozę fizjoterapeutyczną.

1.

Zabierz na wizytę „Dziennik Dolegliwości”. Postaraj się przed wizytą założyć dziennik, w którym zapiszesz wszelkie niepokojące objawy, wraz z aktywnością przy której występują. Zapisz przebyte urazy i operacje oraz wszelkie choroby współistniejące. To bardzo ważne- pacjenci często zapominają o niektórych dolegliwościach.

Jesteś sportowcem? Poinformuj o rodzaju uprawianej dyscypliny. Dobrze, jeśli zabierzesz na wizytę swój plan treningowy.

To Twój czas- wykorzystajmy go na konkrety:)

2.

Leki p/bólowe. Jeśli możesz, to postaraj się nie zażywać leków przeciwbólowych przed wizytą. Może to bardzo pomóc w dokładnym ustaleniu charakteru dolegliwości.

Kremy/maści. W dniu wizyty nie używaj maści czy kremów. Skór powinna pozostać czysta i sucha.

3.

Spóźnienie na wizytę powoduje zbędny stres i konieczność wykonania diagnostyki w krótszym czasie. Jeśli będziesz wcześniej zawsze możesz wykorzystać czas na relaks bądź spacer:)

4.

Przygotuj się do badania. Weź ze sobą strój sportowy. Nie każdy odczuwa komfort będąc podczas badania tylko w bieliźnie.

5.

Dokumentacja medyczna. Nie zapomnij zabrać ze sobą dotychczasowej dokumentacji: kart wypisowych ze szpitali, RTG, USG, tomografii czy rezonansu magnetycznego. Zabierz płyty z badaniami- są bardzo ważne dla terapeuty.

6.

Posiadasz diagnozę lekarską i zastanawiasz się po co to wszystko, jeśli już byłeś badany przez lekarza? Badanie fizjoterapeutyczne  uzupełnia badanie lekarskie. Ma na celu zbadanie w celu ustalenia prawidłowej drogi i sposobu do bezpiecznego i skutecznego usunięcia Twojego problemu, a nie tylko istoty danej jednostki chorobowej. Dobra współpraca fizjoterapeuty z lekarzem, to droga do sukcesu:) Bezpieczeństwo ponad wszystko. Wizyta, to Twój cenny czas, w trakcie którego chcemy precyzyjnie dojść do przyczyny dolegliwości i ustalić zabiegi przeciwwskazane. Jeśli zostanie nam trochę czasu- zaczniemy wstępną terapię już na pierwszej wizycie.

7.

Po wyjściu z gabinetu staraj się nie planować cięższych prac fizycznych czy noszenia cięższych zakupów. W miarę możliwości zapewnij dla swojego organizmu 1-2h odpoczynku i wyciszenia. Twój organizm będzie Ci za to wdzięczny, a terapia skuteczniejsza:)